Posts

Showing posts from December, 2011

Warkah buat mereka !

Image
Assalamualaikum Salam Sejahtera Balik,Yeah ! Dah nak balik Kedah,tinggalkan Nilai. Mungkin tiada lagi update blog,status fb,tweet hingga ke PetalingJaya
Sekarang dalam tempoh tenangkan diri Sendiri cetus hura-hara. Hati gundah.Jiwa gelora. sendiri buat,sendiri tanggung ! Maaf Mereka!
"Orang cakap nangis boleh legakan jiwa" Aku pernah cuba. dengar lagu keibubapaan,Ketuhanan. Mengalir air mata =.=" Rasa sedikit tenang.
Bila tenang,senang belajar. takde ingat benda-benda lain. homesick,belajar xbest,tension,takut fail takde,takde ! Tumpu 100% ingat Pencipta.kekasih-Nya.ibu.ayah Tak perlu ingat benda-benda lain
Contoh **sekadar hiasan
Ayuh !Majulah Mereka hiraukan lamunan lama buka lembaran baru Ingat !Tak kemana jika ditakuk yang lama. Berusaha lah agar berada di Jalan yg sepatutnya,lurus
Pohon kepadanya Moga kekal,Moga Berjumpa,Moga ditunjuk. Jalan yang Diredhai-Nya Amin. #anakkampung Sabar!Hanyasekejap

kisah Dongeng !

Image
Assalamualaikum Alhamdulillah !
^_^
Setiap masalah ada jalan keluarnya tak kiralah sebesar lubang cacing pun berusaha lah kita untuk kembali ke jalan-Nya
Tapi
Manusia sering melihat sesuatu perkara dengan pandangan yang serong Contoh saya bawakan satu kisah dongeng
Disuatu masa dahulu Ada seorang bapak dan anak ni bejalan bersama seekor keldai Al-kisah maka berjalan lah di Jalan Tanjung Pada mulanya,Si anak menunggang keldai itu dan ayah nya berjalan disisi keldai itu

Maka sampailah di Kampung Manjela Terdapat sekumpulan kutu jalanan mengutuk tindakan Si anak

Apek: Apa punya anak la !Tak kesian kat bapak dia langsung
Abg.Long: Betul tu,patutnya bapak kena naik keldai tu

Maka betukarlah posisi Si anak dan bapak nih
bapak tunggang,anak bejalan

Sampai di Kampung Pening Lebah
ada lagi yang mengeji
kupin: Bapak pemalas !kesian kat budak kecik tu kan ?
kipin: Ye,betulbetulbetul !

Akhirnya,Si ayah&Si anak
menuggang keldai bersama-sama

Sampai di Pekan Mentalun,

IntanPayung; Kesian keldai…

Hairan =.='

Image
Hairan !! =.= !! Assalamualaikum Salam Sejahtera Dalam berapa minggu lagi dah nak balik KedahDarulAman Selamat tinggal Nilai !
Serius =.=" From my deep heart !
kadang-kadang ok, kadang-kadang tidak..
Memang sukar diramal manusia nih, sekejap lain,sekejap lagi lain pulak ! memang manusia ni 'Rambut sama hitam,hati lain-lain'
Tapi sekejapnya dah berubah Baguslah berubah dari buruk ke baik! kalau sebaliknya ? =.=
Musykil ! Perlu ke nak bermasam muka sebab perkara yang remeh ? tak kan ? mungkin setiap manusia ada baik buruknya Jadi,senantiasa lah memperbaiki diri anda :) Bukan mudah nak berjaya tapi jika usahanya berpatutan Patutlah Berjaya !
Maaf Semua ! (".)

Nukilan 2 #anakkampung

Image
Tiada yang indah melainkan ciptaan-Nya !

Ingatlah ! Jika kita ingin semua orang menyayangi kita, Sayangilah semua orang :)
Tapi
Jika kita tak nak semua orang membenci kita, Janganlah kita membenci orang lain (".(.")

Nukilan 1 #anakkampung

Image
Masa itu emas Masa seperti pedang Masa seperti sayap,jika tak ditangkap akan beterbangan
Macam-macam lagi megenai Masa ! tapi kita masih lagi senantiasa asyik membuang masa
bermain berhibur berlari membelibelah
tanpa memikirkan apa kesudah nya kita hanyut dibuai hiburan
tapi ada juga yang memanfaat kan waktu nya Sebaiknya !
Solat Diawal Waktu Baca Al-Quran Baca bukubuku agama Dengar tazkirah,Ta'alim,Seminar Bersukan
Bagus lah kalau macam ni :)
Ingat !tiada yang dapat kita lakukan diDunia ini tanpa Pengetahuan-Nya !
Berubahlah ! Berhijrahlah!
#AnakKampung