Posts

Showing posts from October, 2011

Pencarian hati !

Image
Assalamualaikum ! Salam Sejahtera (:
semester pendek dah mula
lepas ni boleh makan kat sini balik
hee (:
Dapat beli-belah kat sini (:
Apa-apa pun, benda atas ni Tebaik !
Humm, ada lagi dua buah buku dalam Proses pembacaan
Pesanan Buat Diri

Meniti Jalan Suci
Petikan lagu Kemarau DiHati
Yang pulang pergi usahlah dirintih,
doakan saja dikurnia sejahtera,
apalah diratap dengan tangis keharuan,
leraikan hiba pujuklah hatimu,
pemergiananya iktibar buat mu,

Mungkin penghayatan kita berbeza,
tetapi bagi saya mesejnya
''Ingatlah Mati !"
Orang yang dah pegi meninggalakan kita memang boleh diingati
tapi tak perlu la nak merintih dengan ketentuan Ilahi. Mungkin ia menjadi iktibar atau suatu hikmah buat kita semua. *Tade kena megena antara hidup&mati
Kalau bermain boling , tentu ada matlamat nak jatuhkan semua pin.
Macam tula jugak kita punya hidup, kena ada matlamat, matlamat yang mampu bawa kita kearah Redha Ilahi. Sekian (,"(.")

Hargai Nikmatmu !

Image
Assalamualaikum ! Salam Sejahtera !
lama balik cuti,tak ada idea nak menulis Nak masuk semester pendek ni,cari duit sikit kerja kat Ai Rayz,Kuala Selangor(kedaiBuku)

dengan sepupuKU(AmirulHazim)
Sebuk-sebuk kerja =.= jumpa la bebanyak buku

Wasiat Luqman Al-Hakim
Kaedah Jibril(TeknikMudahDanPraktikalMenghafazAl-Quran)


**MasihDalamBacaan
Sedikit Perkongsian Nikmat akan terasa manisnya bila kita kehilangan nya
Dekat sekolah/IPT Dengan kawan-kawan, borak-borak minum makan main DOMINO(haha) tapi malam-malam,ingat dekat Family(Bagus !)
Dekat runah pula teringat kawan-kawan
nikmat nye dapat jumpa family nikmat nya dapat ramai kawan tapi
ingat !!

Madahku!!

Image
Assalamualaikum.. Salam Sejahtera.. Esok balik..
Tadi petang pegi hantar kawan aku nak balik Peneng Harapnya selamat sampai la Fitri Abd.Razak
KATAKU Hidup kita tak akan dapat sempurna Andai , tak diselesaikan AMANAH hidup !
-Khalifah Allah -Hamba Allah
Laksanakan sebaik nya segala suruhan-Nya Hidup kita tak perlu terlalu mengharap pujian orang sekeliling
Cukuplah DIA..
Nukilan ini adalah satu wadah untuk saya dan anda semua membentuk Akhlak yang terpuji bukan Terkeji
Cukuplah Redha ALLAH !!
Tegurlah kita sesama kita Moga sentiasa dalam Keharmonian..
Sekian(miracle)