Tuesday, October 18, 2011

Pencarian hati !





Assalamualaikum !
Salam Sejahtera (:

semester pendek dah mula

lepas ni boleh makan kat sini balik

hee (:

Dapat beli-belah kat sini (:

Apa-apa pun,
benda atas ni Tebaik !

Humm,
ada lagi dua buah buku dalam Proses pembacaan

Pesanan Buat Diri


Meniti Jalan Suci

Petikan lagu Kemarau DiHati

Yang pulang pergi usahlah dirintih,

doakan saja dikurnia sejahtera,

apalah diratap dengan tangis keharuan,

leraikan hiba pujuklah hatimu,

pemergiananya iktibar buat mu,


Mungkin penghayatan kita berbeza,

tetapi
bagi saya mesejnya

''Ingatlah Mati !"

Orang yang dah pegi meninggalakan kita memang boleh diingati

tapi tak perlu la nak merintih dengan ketentuan Ilahi.
Mungkin ia menjadi iktibar atau suatu hikmah buat kita semua.
*Tade kena megena antara hidup&mati

Kalau bermain boling ,
tentu ada matlamat
nak jatuhkan semua pin.

Macam tula jugak kita punya hidup,
kena ada matlamat,
matlamat yang mampu bawa kita
kearah Redha Ilahi.
Sekian (,"(.")

Sunday, October 16, 2011

Saturday, October 01, 2011

Madahku!!


Assalamualaikum..
Salam Sejahtera..
Esok balik..

Tadi petang pegi hantar kawan aku nak balik Peneng
Harapnya selamat sampai la

KATAKU
Hidup kita tak akan dapat sempurna
Andai , tak diselesaikan AMANAH hidup !

-Khalifah Allah
-Hamba Allah

Laksanakan sebaik nya segala suruhan-Nya
Hidup kita tak perlu
terlalu mengharap pujian orang sekeliling

Cukuplah DIA..

Nukilan ini adalah satu wadah untuk saya dan anda semua
membentuk Akhlak yang terpuji bukan Terkeji

Cukuplah Redha ALLAH !!

Tegurlah kita sesama kita
Moga sentiasa dalam Keharmonian..

Sekian(miracle)