Wednesday, February 15, 2012

Sunday, February 12, 2012

UWS Camera - Usagi Camel


Assalamualaikum !
Ini saya punya :)
Sangat Miut >.<

UWS Camera - Usagi Camel

Friday, February 10, 2012

Kasih teman

Hadis Kelima Belas

( عَنْ أَنَسٍ رَضِيَ اللَّهُ عَنْهُ عَنْ النَّبِيِّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ قَالَ لَا يُؤْمِنُ أَحَدُكُمْ حَتَّى يُحِبَّ لِأَخِيهِ مَا يُحِبُّ لِنَفْسِهِ. (البخاري ومسلم

 Dari Anas ra., dari Nabi s.a.w., sabdanya: "Tidak sempurna iman seseorang dari kamu sehingga ia suka saudaranya mendapat (kebaikan seperti) apa yang ia sendiri suka mendapatnya."

(Bukhari dan Muslim)

Assalamualaikum :)
Salam Sejahtera
Hadis diatas menceritakan tentang tak sempurna iman seseorang sehingga dia mengasihi saudaranya seperti dia mengasihi dirinya sendiri.

Satu cerita.
Cerita Benar.

Pasal Adik-adik ku(".(,"(",)


Suatu hari Ayah ke kedai membeli barang-barang keperluan,Ayahku membeli 5 bungkus roti dan 5 botol air(sebab adik-beradik aku ada 5orang) untuk kami
Bila balik,semua seperti singa kelaparan
Menerpa kearah ayahku.
tapi adik lelaki aku(Aizat), tak ada
Main bola katanya.
Jadi,tinggalkan lah satu roti,satu air.
Maka masa tu aku sangat lapaq :p
Aku nak ambik roti tu

tapi
Adik ku yang kecik sekali
Naim(Yang berbaju)

Dia cakap kat aku
'Tak boleh,ni Abang Aizat punya'.
Terkedu aku >.<

Walhal,selama ni Aizat ni selalu sangat buli dia sampai nanges-nanges.
Memang la dia kecik lagi
tapi dia dah ada sifat "kasih saudaranya seperti kasih diri sendiri"

Tapi
kita yang besar-besar ni
kadang-kadang tak nak ambik tahu langsung pasal kawan-kawan

"Biaq la kat dia.Kubuq lain2"
Malu kat adik aku :p

Ingat ye !
Sayang la semua orang tanpa PILIH KASIH.
kita ni ada masa nak kawan dengan Hotsetap je
Yela kan.nak jugak Saham naik.

Bila susah baru la nak cari kawan yang lain

"Hang la kawan aku sehidup semati"
Puih !
Tanam tebu tepi bibir.

Biar susah sama-sama,Senang pun bersama ya !

Sekian.
Jangan tengok orang yang menyampaikan
tapi tengok apa yang disampaikan !

Thursday, February 09, 2012

Santai Minda

Test Minda...

JAWAB SECARA SPONTAN:

menguji sejauh mana konsentrasi kita.. :))

- jawab spontan, jangan byk fikir,
- baca satu demi satu,
- concentrate!
- KITA MULA :

permainan konsentrasi warna :

1. Kertas A4 apa warna dia ?

2. Asap warna dia ?

3. Tisu warna dia apa ?

4. Lembu minum apa ?

yang jawab susu konsentrasi anda terganggu, sbb lembu minum air..

1. Rambut anda warna apa ?

2. Tulisan ini warnanya apa ?

3. Jalan raya warnanya apa ?

4. Kelawar tidurnya bila ?

yang jawab malam, ertinya kosentrasi anda terganggu. sbb kelawar tidur siang hari.

1. Warna cendol apa ?

2. Daun kelapa warnanya apa ?

3. Warna bagi kebanyakkan rumput ?

4. Harimau makananya apa ?

yang jawab rumput itu salah. sbb harimau makan daging.

- Ada yg jawab semua betul?

Enjoy :))

Monday, February 06, 2012

Berjalan tanpa henti !


Berjalan tanpa henti !

PWTC(Pesta Buku 2012)
*Dibelinya beberapa buku(solusi)

Suria KLCC
*Solat Zohor

Bukit Bintang
*Berjalan sahaja

Pavilion
*nak tengok Palestine Film Festival
tapi habis

Fahrenheit
*Akmal beli beg

Low Yatt
*Izwan survey handhone

Time Square
*Solat Asar
*Boling
KL Sentral
*Solat Maghrib,balik
UIA PJ !

Sangat meletihkan tapi memberi kesan !
Dalam berjalan lah kita dapat kenal kawan kita dengan lebih rapat

Apa dia suka :)
Apa dia taksuka :(
Apa dia buat taktahu :P

Jagalah sahabat seperti kita jaga diri sendiri(".(".)
Sekian !

Tanpa Kata !