#TFTN2tahun


Sesampai aku di Rumah Kasih Keramat, rutin mengajar seperti biasa. Tiara, Atifah, Assyikin dan Fatihah duduk menghadap kakak dan abang yang berjiwa biasa-biasa dalam merealisasikan mimpi yang luar biasa. Mereka ada mimpi untuk dikecapi.

Sedang aku mengajar Tiara, datang Siddiq tidur dipangkuan aku. Panas badannya. Tiara separuh berbisik kepada aku, Dia demam. Aku meminta bantuan Hafiz untuk menidurkan Siddiq. Siddiq merengek, menangis. Datang Ustazah Hidayah, lalu aku bertanya, dah lama ke Siddiq demam. Ustazah Hidayah menjawab, '' Dia demam dari semalam lagi, pagi-pagi okay je main-main. Bila orang ramai datang, mulalah dia nak merengek,menangis.''

Perhatian. Itu yang kanak-kanak ini perlukan. Mereka kekurangan kasih sayang disaat mereka masih belum mengenal erti hidup yang sebenar. Senyum, ketawa mereka mampu menghilangkan penat lelah bekerja. Sedih, sayu mereka sangat memberi kesan kepada jiwa-jiwa. Anak-anak ini perlu diberi perhatian. Bukan sekadar perhatian malah lebih dari itu, iaitu Kasih sayang.

Semaikan kasih sayang anda kepada mereka yang mengimpikan.
Berikan perhatian anda kepada insan yang memerlukan.
Kami percaya setiap insan mempunyai potensi jika diberi peluang.

#TFTN2tahun

Comments

Post a Comment

Popular Posts