Inilah Kehidupan.


Assalamualaikum. Rehat sekejap. Penat rupanya mengisi borang-borang yang melambak tu. Dah la asyik tersilap. Memang menguji kesabaran. Fuuh~..

Menulis lagi saya.


PENDAPAT

Sahabat-sahabat sekalian,

Kadang-kadang dalam hidup ni kita kena buat keputusan memilih antara dua perkara yang kita nak, yang sebenarnya kalau boleh kita nak dua-dua sekali. Saya mintak maaf kalau olahan saya kali ni agak membosankan (macamlah biasa tu menarik sangat), tapi untuk kali ni biar lah saya menulis secara direct ok.

Dan memang, anda, saya atau dia suka atau tidak, terimalah yang kita perlu lepaskan salah satu. It's the fact of life.

Itulah pengorbanan bukan?

"Umat Islam kena berjiwa besar. KITA kena berjiwa besar", kata abang Hanif.

Betul. Saya tak salahkan dia. Tapi manusia punya pilihan salah satu saja, bukan dua-dua. Ada benda yang kita boleh dapat, ada benda tidak. Saya tak kata itu untuk melimitkan usaha. Usaha(no issue), kena maximum. Bahkan kita sendiri yang mengukur tahap usaha kita. Terpulang pada anda. Turutkan nafsu, anda rugi. Malas? Dunia tak akan pernah rugi apa-apa.

Ingat, jangan sebab mengejar kedua-duanya, yang dikendong berciciran, lantas masuk ke longkang, yang dikejar pulak lari makin jauh.

Sangat jauh.

Heh. First time ada peribahasa Melayu. Bagus Aiman, ada kemajuan..



Anda faham kah? Minta maaf lah. saya tulis benda yang memang boleh difahami tapi agak susah. Cuba baca lagi sekali.

Making desicions are occassions that you must meet in life. That is why Allah created us as humans. It's because we're given the ability to choose, right or wrong, bad or good, using the glasses of the Quran and the Sunnah. In fact we're not just to choose between which is white or which is black merely, but which is white and which is much WHITER.

WHITER doesn't mean SUPERIOR. It means BETTER, in some means, some perspective, which you choose..

And what ALLAH shall choose for you.

"Don't aim too high or you'll fall dead hard"

another quote from a blog I just pass by.

Itu dah kes lain taip saya tak mahu ulas.

KENAPA DENGAN SAYA?

DQ atau OVERSEAS.

MINAT dan KERJAYA yang tak selari.

Dilema nih, heh. Tolong la angkat kepala saya sikit kalau boleh ye. ^_^

Comments

  1. bla lah kamu dari DQ seblom kamu diblahkan....

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular Posts