Dedikasi buat Faiz Hassan

Dia rakan aku. Sahabat sekuliyah, sekelas, sebilik, sepermainan. Seorang yang periang, ramah. Jarang aku melihatnya bermasam duka.

Masih aku ingat kenangan di Pulau Langkawi. Ketawa, berjalan bersama, tak pernah kata jemu bila bersama. Kenangan singgah ke rumahnya, walau sekejap tapi memberi makna. Besar harapan dari keluarga.

Sem terakhir ketika asasi, aku sebilik dengan beliau. Selalu kejutkan aku untuk solat. Selalu keluar makan bersama. Buka puasa dalam bilik, mana boleh lupa. Pernah siapkan 'assingment' sampai lewat malam, bangun pagi semua keletihan berjaga malam.

Sempat kali terakhir kita bermain futsal bersama. Itu yang pertama dan terakhir bagi aku. Terima kasih kerana pinjamkan sampin. Terima kasih untuk segala. Semoga bersama dengan orang-orang yang soleh. Kami akan teruskan mengejar cita-cita. Mencari redhaNya. Amin.

Comments

Popular Posts